Define KPIs for the goals and take actions in order to improve them.
Report on marketing KPIs like leads, conversion rates, website traffic
Report important KPIs on a daily/weekly/monthly basis, with an analytical and action-oriented approach (not just the numbers).
Analyze sales funnels and customer intent
Measure ROI of online and offline marketing channels
Understand the company's objectives and track the way of achieving them.
Have a growth mindset, and find the root cause of the barriers of the growth.
Ability to own, plan, operate the high-amount budget planning for pricing purposes.
Find the best/next practice for new problems and ability to make them as a routine.
Find the best data-driven models for answering the top-level manager's questions.
Ability to recognize the trends, extract insights from them, and turn them into business decisions.
Job requirements
Requirements for taking this position:
At least 3 years experience of working in similar positions (business analyst, marketing analyst) and having experience in OTAs are an advantage.
Accept that adhocs are a part of the job.
Having a very sophisticated, data-driven mindset and being master at working with a large amounts of data. (Excel is a must, SQL, R, Python & Matlab are a plus).
Detail-oriented toward the problems.
Having an action-oriented and pro-actively problem solving approach towards the company's problem
Budget management (planning & optimization) for pricing purposes.
Data-driven mindset and being handy with data (Excel, SQL, Python, R)
Making business decisions from the pattern based on data.
Report & analyze important KPIs on a daily/weekly/monthly basis.
Being action-oriented and pro-actively problem solver.
معرفی شرکت
سفرمارکت با رویکردی نوین در راستای ارائه راهحلی جامع مبتنیبر فناوریهای روز دنیا جهت پاسخگویی به نیازهای بازار گردشگری ایران توسط شرکت ایرسا راهاندازی شده است. فعالیتهای شرکت ایرسا از سال ۱۳۹۱ به عنوان اولین ارائهدهنده محصولات گردشگری آنلاین در حوزه بنگاه به بنگاه به آژانسهای هواپیمایی سراسر ایران آغاز گردیدهاست.فعالیتهایی که گستره آن امروز به بیش از ۱۹۰۰ آژانس مسافرتی با ارائه خدمات گوناگونی مانند وبسرویس، وایت لیبل و اپلیکیشن، گسترش یافته است.
با افزایش روزافزون تعداد ارائهکنندگان خدمات آنلاین گردشگری، یافتن خدمات با بهترین کیفیت و قیمت دغدغه متداولی است که تصمیمگیری را برای مسافران سخت و دشوار میکند. سفرمارکت به عنوان یک موتور جستجوی سفر با مقایسه کیفیت و قیمت خدمات جامع گردشگری مانند بلیط هواپیما، رزرواسیون هتل، خرید تور ، بلیط قطار و اتوبوس، ویزا، ترنسفر و بیمه از تامینکنندگان معتبر برای شما تصمیمگیری را تسهیل میکند تا با خیالی آسوده و با مناسبترین قیمت سفر دلنشینی را تجربه کنید.
با سفرمارکت نیازی به جستجو در چندین سایت برای انتخاب سفر خود ندارید و بهترینهای سفر را با موتور جستجوی سفرمارکت از میان برترین ارائهدهندگان خدمات گردشگردی دریافت خواهیدکرد.
مهارتهای مورد نیاز
تحلیل بازارتحلیل بازاریابیفروش و بازاریابیمارکتینگاصول و فنون مذاکره