بنیانگذاران سام که نمایندگان و طرفهای تجاری شرکتهای بین المللی بودند به تجربه دریافتند که عامل اصلی ناکامی در اکثر کسب و کارهای ایرانی فقدان سیستم است که بر روی پلتفرم الکترونیکی قابل اجرا باشد تا برای کارکنان و مدیران، دیالوگ و مشارکت را که عامل اصلی رشد سازمانهای یاد گیرنده است فراهم نماید،رایزنی با شرکتهای مذکور،منتهی به دعوت از برخی از پیشروترین موسسات تکنولوژی مبتنی بر فناوری اطلاعات اروپا گردید.دفتر تهران با 16 سال فعالیت از کارکنان دانشی Knowledge Worker با انگیزه، دعوت بهمکاری میکند.