ایجاد یک سیستم اصولی و هدفمند آموزشی و پژوهشی، مستلزم یک رویکرد کاملاً علمی همراه با راهبردهای رسیدن به این هدف است. با توجه به تجربیات ارزندهی حدود ۲۰ سال گذشته در موسسات آموشی معتبر ، مدارس مختلف دولتی و غیردولتی و آموزشگاه های معتبر و بازدید و تدریس در اغلب مدارس و آموزشگاههای کشور و شناسایی نقاط قوت و ضعف سیستم آموزشی مدارس و آموزشگاهها در مقطع متوسطه و کنکور و نگاه محدود مشاوران و برنامه ریزان آموزشی که هرکدام فقط از یک یا دو منظر به فرآیند موفقیت تحصیلی اندیشیدهاند، با عنایت خداوند متعال، مرکز آموزشی در سال ۱۳۷۵ بنا نهاده شد.