ظهور کارت هاي تخفيف در دنيا به گذشته ي دوري باز نمي گردد و جزء ايده هاي جديد در اقتصاد محسوب مي شود وهمراه با پيشرفت هاي ITدر دنياي تجارت رونق گرفته است؛ امروزه مردمان کشورهاي توسعه يافته از انواع اين کارت ها تحت عناوين باشگاه مشتري مداري، کارت تخفيف، باشگاه وفاداري (loyalty) و...بهره فراوان مي برند.در ايران عمر اين نوع تجارت به زحمت به يک دهه مي رسد.
گروه موسسين شرکت آتيه سلامت با تشخيص نياز جامعه در سال 1388، بخش مطالعه، پژوهش و تحقيق ميداني خود را در حوزه ي سلامت آغاز نمود.