مدیر دیجیتال مارکتینگ باید دارای درک قوی از استراتژیها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال باشد. همچنین، قادر به طراحی و هدایت کمپینهای دیجیتال مارکتینگ باشد.
مدیر دیجیتال مارکتینگ وظیفه پرفورمنس مارکتینگ را بر عهده دارد.
به طور کلی وظیفه برنامهریزی، توسعه، پیادهسازی و مدیریت استراتژی دیجیتال کسبوکار را بر عهده دارد.
بازاریابی دیجیتال در کلیه شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام و لینکدین و همچنین سایت انجام میشود.
شرح وظایف:
تولید اطلاعات تبلیغاتی برای پیشبرد اهداف آکادمی
هماهنگی کانالهای مختلف بازاریابی
مدیریت بودجه برای فعالیتهای بازاریابی
آزمایش فرصتهای جدید بازاریابی
ایجاد رابطه با رسانهها
اداره و تدوین استراتژیهای شبکههای اجتماعی
برنامهریزی و اجرای کلیه کمپینهای وب، SEO/SEM، ایمیل، رسانههای اجتماعی و تبلیغاتی.
ارزیابی عملکرد کمپینهای بازاریابی
عیبیابی در کمپینهای بازاریابی که موفق عمل نکردند
طرحریزی، اجرا و حفظ حضور در رسانههای اجتماعی
طراحی سناریوهای موثر Lead Generation
همکاری با تیمهای داخلی برای ایجاد صفحات فرود (landing pages) و بهینهسازی تجربه کاربر از صفحات
نظارت بر سئو و بهبود عملکرد آن
تعیین تارگتهای پرفورمنس و برنامه ریزی جهت دستیابی به این تارگتها
جذب مشتری برای محصولات و رویدادها
رجوع و فراخوانی مشتریان گذشته و کشف علت عدم خرید و قطع ارتباط آنها و تسهیل فرآیند فروش
کمک به تیم فروش برای ارزیابی فرصتها در ارائه خدمات و محصولات
بهینهسازی قیف فروش و ایجاد بخشهای موثر در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار
اندازهگیری رضایت مشتریان و طراحی برنامههایی برای افزایش رضایتمندی آنها
برنامهریزی برای نگهداشت و بازگرداندن مشتریان به خرید دوباره (ریتنشن مارکتینگ)
شناسایی فرصتهای افزایش فروش، افزایش سود و تجزیه و تحلیل و طراحی برنامههای اجرایی برای بهرهگیری ازفرصتها
شناسایی گرایشات بازار(trends) و بهینهسازی عملکرد و مصرف منابع، متناسب با گرایشات بازار
اندازهگیری عملکرد و گزارشگیری از تمامی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ و ارزیابی عمکرد آنها نسبت به اهدافی که برای کمپینها تعریف شدهاست و حصول اطمینان از میزان اثربخشی اقدامات انجامشده از طریق سنجش KPIهای مناسب
تجزیه و تحلیل بازخورد مشتری از شبکههای اجتماعی
تجزیه و تحلیل بازدهی تبلیغات و گزارش آن به مدیریت
انجام تحقیقات بازار و جمعآوری و طبقهبندی اطلاعات مورد نیاز از مشتریان
همفکری، ایدهپردازی و پیشنهاد محصولات و خدمات جدید
همفکری و مشارکت با تیمهای سایت و شبکههای اجتماعی و فروش
ارائه پیشنهادهای محتوایی به تیم شبکههای اجتماعی
شناسایی و آنالیز صنعت و رقبا و ارائه پیشنهادهای لازم
بررسی عملکرد محصولات آموزشی
شناسایی و تجزیه و تحلیل مشتریان جدید
برنامه ریزی برای ایجاد تمایز نسبت به رقبا
آموزش کارکنان در مورد روند بازاریابی
مطالعه و برنامهریزی برای توسعه و حمایت از نام تجاری
برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال محصولات و خدمات
مطالعه و برنامهریزی در مورد تخفیفها، جوایز و انگیزههای افزایش خرید توسط مشتریان
طراحی، اجرا و اندازهگیری آزمونهای مختلف بهینهسازی نرخ تبدیل(رسیدن به اهداف)
استفاده از قوه تحلیلی قوی برای ارزیابی تجربه مشتری در کانالهای مختلف و تمامی مراحل ارتباطی از طریق آنها (end-to-end user experience)
تنظیم نقاط موثر برای نرخ تبدیل و بهینهسازی قیف فروش
همکاری با سازمانها و دیگر همکاران فروشنده
ارزیابی فناوریهای درحال ظهور، به کارگیری آن با فکر و رهبری مناسب برای هماهنگی و استفاده در مواقع نیاز.
ویژگیها و مهارتهای مورد نیاز:
تسلط به دانش و مهارت بازاریابی
تسلط بر پرفورمنس مارکتینگ
تسلط بر دیجیتال مارکتینگ
تسلط بر تعیین و اجرای استراتژی محتوا در شبکههای اجتماعی
مهارت تحلیل و طراحی سفر مشتری
تسلط بر استراتژیها و روشهای Lead Generation
آشنایی با آخرین تغییرات در شبکههای اجتماعی، فناوریها و فرصتهای جدید این حوزه
آشنایی با فرایندهای فروش
داشتن توانایی درک سیستمهای CRM
داشتن تجربه در ارائه گزارشهای تحلیلی
داشتن تجربه در کار با انواع دیتابیسها
توانایی برنامهریزی، هدفگذاری و تخصیص بودجه
آشنائی با تستهای A/B
مهارتهای طراحی کمپینهای آنلاین
تسلط بر دانش وبسایت و شبکههای اجتماعی
داشتن درک بالا از کسبوکار و روشهای توسعه
معرفی شرکت
آکادمی جمال قمری در سال 1386 تاسیس شده و در زمینه برگزاری دورههای آموزشی عمومی و کارگاههای سازمانی در حوزههای مدیریت و کسب و کار فعالیت دارد.
تخصصیترین و کاربردیترین آموزشها، در قالب کارگاههای آموزشی، وبینار، دورههای آموزشی و پستهای اینستاگرامی توسط تیم ما تهیه و به مخاطبین ارائه میشود.
محیط کاری ما بسیار پویاست و تمامی تصمیمات سازمانی در جلسات ایدهپردازی و با همفکری اعضای تیم گرفته میشود.
در طول سالهای فعالیت آکادمی، تلاش ما بر این بوده است که سطح خلاقیت، بهرهوری، اشتیاق و دانش اعضای تیم را با کمک هم افزایش دهیم.
نگاه ما به اعضای تیم، نگاه انسانی است و برای افراد ارزش انسانی قائل هستیم. با این نگاه یک محیط آرام و متفاوت را در کنار هم تجربه میکنیم.
مهارتهای مورد نیاز
دیجیتال مارکتینگمدیریت دیجیتال مارکتینگتولید محتواشبکه های اجتماعی