زومیت فعالیت خود را از شهریور ۱۳۸۹ آغاز کرد و امروز با ۵۰ میلیون بازدید ماهانه، پرمخاطبترین رسانهی فارسزبان در حوزهی فناوری است. زومیت با ارائهی محتوای غنی در زمینهی فناوری، مهندسی، علمی و خودرو، رعایت اصل بیطرفی و ایفای نقش پل ارتباطی بین کاربران و صدها فروشگاه اینترنتی محصولات الکترونیکی، چه در زمینهی دانشافزایی، چه خرید اینترنتی، منبع معتبر و قابلاتکایی برای مخاطبان پرشمارَش بهحساب میآید. همین موضوع باعث شده تا زومیت طی حدود یک دهه فعالیت، استاندارد جدیدی را از نظر کار تیمی و تولید محتوا در فضای رسانهای کشور شکل دهد.
گسترهی تیم زومیت به وسعت ایران است و همین موضوع را باید یکی از دلایل موفقیت کار تیمی در زومیت دانست. ارتباط برمبنای تعامل و گفتمان، دوری از تصمیمات فردی و استفاده از خرد جمعی در کنار درک متقابل برای افزایش هرچه بیشتر بهرهروی باعث شده تا اعضای تیم زومیت، چه نیروهای ثابت دفتری، چه نیروهای دورکار بهراحتی در کنار هم برای یک هدف مشترک فعالیت کنند؛ البته تنها هدف زومیت، پیشبُرد کارها و امور روزانه نیست، در زومیت میتوان به یادگیری مفاهیم جدید نیز پرداخت. آموزش و یادگیری در زومیت اهمیت بسیاری دارد؛ بهطوری که پیشرفت و آیندهی کاری اعضای تیم در گرو یادگیری و بهکارگیری مهارتهای تازه است. اعضای تیم زومیت با پشتکار فراوان و بهکارگیری ایدههای نوآورانه، همواره بهدنبال اعتلای هرچه بیشتر مجموعه هستند.
با پیوستن به زومیت علاوهبر پیشنیازهای بدیهی نظیر حقوق، مزایا و بیمه، امکان فعالیت در دفتر کار بسیار مدرنی نیز فراهم میشود. دفتر زومیت در کنار ملزومات کاری هر فرد، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی را نیز دراختیار او میگذرد. انجام فعالیتهایی از قبیل بازیهای گروهی یا برگزاری جشنها از جمله اقدامات دیگری است که بهصورت دورهای در زومیت انجام میشود. علاوهبر فضای مدرن و امکانات در دسترس برای کار و تفریح، جو شاد و مفرح دفتر زومیت باعث میشود تا گذر زمان محسوس نباشد.