استعفانامه
بازدید 3107
تیم تولید محتوا 563 روز پیش 4 دقیقه
بدون دیدگاه

۹ راه برای اینکه بعد از استعفا فردی تاثیرگذار شناخته شوید

تنظیم استعفانامه کار آسانی نیست اما حتی بعد از انجام این کار، فقط نصف راه را رفته‎اید. بعد از اینکه تصمیم استعفای خود را با گروهتان در میان گذاشتید، متمرکز شدن روی کار، خوش‌رفتاری با همکاران و آماده شدن برای تحویل کارتان به کسی که قرار است بعد از شما استخدام شود بسیار سخت است.

با این حال بسیار مهم است که تاثیرگذار باشید و با کلاس شغل خود را ترک کنید. استراتژی‌های زیر به شما در این راه کمک می‌کنند:

۱. خبر استعفا را ساده و صریح به همکارانتان بدهید. لزومی ندارد دلایل خود را توضیح دهید و بگویید که محل کار جدیدتان چه برتری‌هایی به شرکت فعلی دارد.

۲. قدم بسیار مهمی که معمولا همه آن را فراموش می‌کنند این است که به مشتری‌ها اطلاع دهید که قصد استعفا دارید تا روند انتقال اطلاعات و وظایف را هموارتر کنید.

۳. کارمندانی که قصد استعفا دارند معمولا از دو هفته قبل استعفانامه خود را آماده کرده و به شرکت و همکاران خود اطلاع می‌دهند. اگر مسئولیت‌های زیادی دارید بهتر است سعی کنید کمی زودتر از دو هفته این کار را انجام دهید.

۴. می‌دانید که پس از استعفا قرار است فرد دیگری جای شما را بگیرد.

بهتر است گزارشی از کارهای خود تهیه کرده و در اختیار نیروی جدید قرار دهید تا به طور کامل از اوضاع با خبر باشد.

۵. مواظب شبکه‌های اجتماعی باشید؛

از همکاران و محل کار خود بدگویی نکنید. هشیار باشید که کارفرمای جدیدتان نیز ممکن است شما را در فضای مجازی زیر نظر داشته باشد.

۶. احتمالا شرکتتان از شما می‌خواهد تا در مصاحبه استعفا شرکت کنید. این مصاحبه برای آن است که دلایل خود را برای این تصمیم توضیح دهید. پاسخ‌های مناسب دهید و مدیر و همکارانتان را تخریب نکنید.

۹ راه برای اینکه بعد از استعفا فردی تاثیرگذار شناخته شوید

۷. با اینکه درحال تنظیم استعفانامه هستید و قصد دارید به زودی شغلتان را ترک کنید باید همواره روی کارهایتان تمرکز داشته باشید و تا لحظه آخر کارها را به درستی انجام دهید.

۸. دانسته‌های خود را به افراد جوان‌تر منتقل کنید. آموزش دادن چیزهایی که بلد هستید همیشه کار خوبی است و مطمئنا نتیجه این کار خوب را خواهید دید!

۹.مهم نیست نسبت به محل کار، همکاران و رئیستان واقعا چه احساسی دارید. قبل از رفتن یک یادداشت احترام‌آمیز بنویسید و در آن از همه تشکر کنید. حتی یادداشتی ساده که روی آن عبارت «متشکرم» نوشته شده است، می‌تواند موثر باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *