بهبود رزومه
بازدید 1446
تیم تولید محتوا 505 روز پیش
بدون دیدگاه

کدام راه‌کارهای بهبود رزومه را با دروغ‌گویی اشتباه می گرفتید؟

نوشتن دروغ برای استخدام شدن کاری غیراخلاقی است و به کارفرما این ذهنیت را می‌دهد که نمی‌تواند به شما اعتماد کند چرا که کارهای خود را با دروغ پیش می‌برید. در عین حال، برخی راهکارهای بهبود رزومه را نیز نباید با دروغ‌گویی اشتباه بگیرید. برای بهتر شدن رزومه خود بهتر است مواردی را حذف کنید یا به نحو بهتری لحاظ کنید. در این مقاله به راه‌کارهایی برای بهبود رزومه شغلی می‌پردازیم که به اشتباه فکر می‌کردید صادقانه نیستند و از آن‌ها اجتناب می‌کردید.

سابقه کاری نامرتبط را حذف کنید

رزومه شرح سابقه کاری شماست به همین دلیل از قلم انداختن یک یا دو سابقه کاری نامرتبط، دروغ گفتن به حساب نمی‌آید و ممکن است به نفع شما تمام شود. مثلا کار نیمه‌‎‎‏وقت یا پروژه‎‏ای که در زمان دانشجویی انجام دادید ولی ارتباطی به زمینه کاری فعلی شما ندارد را بدون عذاب وجدان از رزومه خود حذف کنید. همواره کارفرما را هنگام ارائه اطلاعات در نظر داشته باشید و اطلاعاتی را ارائه کنید که به اولویت‌های او مرتبط است. لیکن، چنانچه کارفرما در این خصوص سوال مستقیمی از شما پرسید، به خاطر داشته باشید که صداقت بهترین راه است.

رزومه ساز

مقدمه قوی و مرتبط با کار مورد نظر ارائه کنید

متناسب با کار مورد نظر، رزومه خود را با مقدمه‌ای قوی در مورد خودتان آغاز کنید که اطلاعات مرتبط را با جذابیت ارائه دهد. هوشمندانه نیست که یک رزومه واحد را برای تمامی شغل‌های مورد نظر بفرستید. بهتر است برای هر شغل رزومه مرتبطی تهیه کنید و آن‌ را با توجه به نیاز کارفرمای مورد نظر بنویسید.

از توانایی‌هایی که واقعا دارید، خوب تعریف کنید

بهبود رزومه.

سعی کنید به جای اینکه چیزی را به دروغ بنویسید که خود انجام نداده‌اید، مثل بردن جایزه و کسب لوح تقدیر یا بلد بودن کار با برنامه‎‏ای که تا به حال صرفا آن‌ را دانلود کرده‌اید، توانایی‎‏های خودتان را برجسته‎‏تر کنید. مثلا اگر به نظر خودتان زبان انگلیسی را در حد متوسط یاد گرفتید، در رزومه بنویسید که به خوبی زبان انگلیسی می‌دانید، چرا که دانستن اصولا نسبی است. این کار باعث اعتماد به نفس شما می‌شود و در نهایت هم چیزی برای اراِئه خواهید داشت. در این خصوص می‌توانید با ارائه مثال‌های عینی از کارهایی که با موفقیت به انجام رسانده‌اید، دید خوبی به کارفرما در مورد توانایی‌های عملی خود ارائه کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *