کنترل استرس در محیط کار
بازدید 1621
تیم تولید محتوا 505 روز پیش
بدون دیدگاه

کنترل استرس و مدیریت آن در محل کار

استرس بخشی از زندگی ماست. استرس داشتن در حد نرمال به پیشرفت کار کمک هم می‌کند، اما استرس بیش از حد نه تنها مانع از پیشرفت می‌شود، بلکه ممکن است صدمات زیادی هم به روح و روان ما بزند و باعث شود که دچار افسردگی و بیماری‌های روحی شویم. داشتن استرس در محیط کار دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند. باعث می‌شود نتوانید روی کارتان تمرکز کنید یا حتی کارها را اشتباه انجام دهید. در این متن به روش‌هایی برای کنترل استرس و مدیریت آن در محیط کار اشاره می‌کنیم.

برای داشتن تمرکز کامل در محیط کار این مقاله را بخوانید.

ورزش کنید

کنترل استرس.

ورزش و تمرین هم برای جسم مفید است و هم برای روح و روان. سعی کنید در اوقات بیکاری حتماً حرکات ورزشی انجام بدهید و رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و آب زیادی بنوشید. این فعالیت‌ها برای سلامت روان خیلی مؤثر و مفید بوده و اعتماد‌ به‌ نفس را هم تقویت می‌کند و در عین حال به کنترل استرس کمک می‌کند.

از استراحت غافل نشوید

هنگام خستگی حتماً به خودتان استراحت بدهید. کمی در هوای آزاد تنفس کنید و به کار فکر نکنید تا ذهنتان آرام شود. در خانه هم تا جای ممکن به کار فکر نکنید و هر دقیقه ایمیل خود را چک نکنید. این کار در کنترل استرس سودمند است.

رزومه ساز

وظایف خود را اولویت‌بندی کنید

بر کارهای مهم‌تر تمرکز کنید و سعی کنید اول کارهای مهم‌تر را انجام دهید و بعد سراغ کارهای دیگر بروید. اگر می‌بینید کاری را یکی از همکارانتان بهتر انجام می‌دهد، با رئیس خود در مورد محول کردن آن وظیفه به دیگری صحبت کنید. توضیح دهید که با انجام این‌کار موفق به کنترل استرس خود خواهید شد و بهره‌وری شما افزایش پیدا خواهد کرد.

از کمک خواستن خجالت نکشید

گاهی می‌بینید که حجم کار خیلی زیاد است و به تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیید، به جای ناامید شدن و به‌ جان خریدن استرس برای انجام کار در زمان محدود، از همکاران راهنمایی و کمک بخواهید تا کار را با استرس کمتری پیش ببرید.

شرایط کلی را در نظر بگیرید

گاهی اوقات ممکن است استرسی که دارید ربطی به ساعات کاری زیاد و یا خستگی و غیره نداشته باشد. ممکن است طبیعت شغل شما استرس‎‌زا باشد. اگر به این نتیجه رسیدید که کارتان به خودی خود استرس‌زا است و مناسب شما نیست، برای تغییر شرایط کلی تدبیری بیاندیشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *