همین حالا رزومه خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه بسازید، برو به رزومه‌ساز
چگونه یک پروفایل لینکدین حرفه‌ای داشته باشیم؟‌ (قسمت اول)

چگونه یک پروفایل لینکدین حرفه‌ای داشته باشیم؟‌ (قسمت اول)

هنگامی که به دنبال یک شغل تازه نیستید، بی‌‌توجهی‌ به پروفایل لینکدین کار آسانی است. مطمئناً افراد را به شبکه خود اضافه می‌کنید اما چه کاری غیر از این؟ هنگامی که نیازش را احساس می‌کنید دست به کار می‌‌شوید.

ما به هیچ‌وجه این روند را پیشنهاد نمی‌‌کنیم، گاهی‌ لازم است تغییر و تحولی بنیادی در پروفایل خود انجام دهید. هنگامی که زمان آن‌ برسد ما برای شما برنامه داریم.

ما در این مقاله تمام آن چه که شما برای ایجاد یک پروفایل قوی نیاز دارید را به صورت یکجا توضیح دادیم، از نوشتن یک رزومه‌ی بی‌‌نقص تا نمایش دستاوردها، پروژه‌ها، و مهارت‌هایتان.

۱. برای پروفایل خود وقت بگذارید 

به زبان ساده، هرچه پروفایل شما کامل‌تر باشد شانس این‌که از طرف یک مسئول استخدام و مدیر منابع انسانی‌ دیده شود، بیشتر است. بنا بر این کامل بودن نقاط بارز پروفایل شما به حساب می‌‌آید. این مساله زمانی‌ اهمیت بیشتر پیدا می‌کند که فردی به پروفایل شما راه پیدا کرده و می‌‌خواهد در مورد توانایی‌ها، مهارت‌ها و سابقه‌کاری شما و نظر دیگران درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کند. پس تنبلی را کنار بگذارید و تمام قسمت‌های پرفایل خود را تکمیل کنید. خبر خوب این است که لینکدین میزان کمالِ پروفایل شما را ارزیابی می‌‌کند و برای بهبود آن‌ به شما روش‌هایی‌ را پیشنهاد می‌‌کند.

۲. URL مخصوص به خود را داشته باشید

به اشتراک‌گذاری پروفایلتان به کمک یک URL شخصی‌ بسیار آسان‌تر است ( به صورت ایده‌آل به این شکل : linkedin.com/in/jobinja ) آدرسی که به صورت پیش‌فرض به شما اختصاص داده می‌شود مجموعه‌ای از حروف و ارقام هستند که شکل ظاهری زیبایی‌ ندارند و به آسانی در یاد نمی‌‌مانند. برای اینکار در صفحهٔ لینکدین خود در بخش “Edit your public profile”، بر روی دکمه‌ی Edit در کنار آن‌ کلیک کنید و آنچه به عنوان آدرس صفحه خود می‌‌پسندید را وارد کنید.در انتها نیز تغییرات را ذخیره نمایید.

۳.عکس مناسب انتخاب کنید

یک عکس با وضوح، دوستانه و مناسب فضای حرفه‌ای انتخاب کنید.چه عکسی‌ مناسب فضای حرفه‌ای است؟ نگاهی‌ به افرادی که در صنعت مورد نظر شما شاغل هستند، و یا در سطح شما هستند بیاندازید و عکسی‌ مطابق با آن‌‌ها انتخاب کنید. اگر می‌‌توانید خود را در حال انجام کار نشان دهید زیرا این کار باعث جلب توجه بیشتر می‌‌شود. یک عکس فرا تر از یک متن می‌‌تواند منتقل کننده مفاهیم باشد.

۴. تیتری بنویسید که غوغا به پا کند

تیتر صفحه شما نباید الزاماً عنوان شغل یا محل کار شما باشد، در واقع اگر به دنبال شغل هستید این باید کاملا برعکس باشد، به جای آن‌ از فضای موجود برای بزرگ کردن توانایی‌هایتان استفاده کنید.

۵. از شرح شغل‌های مورد علاقه‌تان به نفع خود استفاده کنید

در شرح موقعیت‌های شغلی‌ که به دنبال آن‌‌ها هستید جست و جو کنید، به راحتی‌ می‌‌توانید مجموعه‌ای از عبارت کلیدی که مسئولین استخدام به دنبال آن‌‌ها هستند را شناسایی کنید. از این عبارات کلیدی به تناوب در قسمت خلاصه و تجربیات خود استفاده کنید تا بیشتر به چشم بیایند.

۶. فضای نوشتن خلاصه را از دست ندهید

به صورت ایده‌آل خلاصه شما باید در حدود ۳-۵ پاراگراف باشد.ترجیحا به صورت لیست و فهرست. این متن باید خواننده را با علایق کاری شما، مهارت‌های کلیدی و لیستی از صنایع متعدد که در آن‌‌ها تجربه دارید، آشنا سازد.

۷. با اعداد قدرت‌نمایی کنید

همانند دیگر بخش‌های رزومه، باید نتایج گذشته را در بخش خلاصه به نمایش بگذارید. هر جا ممکن بود از اعداد برای نشان دادن موفقیت خود استفاده کنید. برای مثال Wayne Breitbarth دومین جمله از معرفی‌ خود را این گونه شروع می‌کند: من به بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از رده پایین تا ارشد کمک کرده‌ام تا یاد بگیرند چگونه از لینکدین به صورت مفید استفاده کنند.

هیچگاه قدرت استفاده از آمار و ارقام را برای تحت تاثیر قرار دادن خواننده‌ها را دست کم نگیرید.

 ۸. گرم و دعوت‌کننده باشید

با توجه به مخاطبانِ شما بخش خلاصه در پروفایلتان اولین فرصت برای نشان دادن توانایی‌های شماست. به آن‌‌ها این فرصت را بدهید تا کمی‌ شما را بهتر بشناسند.

اگر به جای معرفی‌ صمیمانه خود این متن همچون یک سخنرانی‌ طولانی‌ و یا یک متن از دید سوم شخص باشد تاثیر خود را در دید مخاطب از دست خواهد داد. خودتان باشید و فراموش نکنید که لینکدین بستری برای برقراری ارتباط متقابل است.

۹. با پروفایل خود همچون رزومه‌تان رفتار کنید 

رزومه شما لیستی از تجربیات کاری شما نیست و یا حداقل نباید باشد، بلکه فضایی برای بزرگ‌نمایی دستاورد‌های شماست. پروفایل لینکدین شما نیز باید به همین شکل باشد. مطمئن شوید که بخش تجربیات پروفایلتان پر از شرح مواردی است که انجام داده‌اید، چگونگی‌ انجام آن‌‌ها و این که چه کسانی‌ را تحت تاثیر قرار داده است.


پاسخ دهید

  • دانیال آب روشن
    ۷ ماه پیش

    و این که خوااااهشا به جای عکس پروفایلتون لوگوی شرکت‌تون رو نذارین آقایون CEO :/ خیلی غیر حرفه‌ایه این کار

  • نیما گماری
    ۶ ماه پیش

    برای ایجاد یک پروفایل کاری مناسب چکار کنم؟

    • محمد عربگری
      ۶ ماه پیش

      سلام، شما میتونید مطلب زیر رو در مورد ایجاد رزومه و پروفایل کاری مطالعه کنید: https://jobinja.ir/blog/posts/writing-a-perfect-resume

  • یاسر خواهانی
    ۶ ماه پیش

    پاسخگویی و پشتیبانی به کاربران در جابینجا فوق العاده فاجعه ست!!! طی دو ماه اخیر چندین بار به روش های مختلف پیام ارسال کردم و هیچ جوابی نگرفتم! (ببینم اینجا به جوابی می رسم آیا!)

    • محمد عربگری
      ۶ ماه پیش

      سلام، وقت بخیر ممنون از اطلاع رسانی شما، تیم پشتیبانی جابینجا در اسرع وقت با شما در تماس خواهد بود.

در Linkedin به‌روز باشید

روی Follow کلیک کنید تا فرصت‌های شغلی و مقالات آموزشی را در لینکدین به صورت روزانه دریافت کنید:

استخدام شوید! رایگان!

  • جستجو و ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام بیش از ۳۰۰۰ شرکت ایرانی
  • رزومه‌ساز رایگان
  • دریافت فرصت‌های شغلی جدید مرتبط از طریق ایمیل (Job Alert)
  • شناخت محیط کار و فرهنگ سازمانی شرکت‌های در حال استخدام
image/svg+xml