Monitor customer's needs, commercial trends, market situation, and competitor's activities
Liaising with existing suppliers and negotiating contracts
Sourcing and building relations with new suppliers
Analyzing past sales patterns to anticipate trends in consumer buying pattern
Recommending clearance sales and varying delivery schedules to help control stock levels
Presenting new ranges to retail managers
Assisting visual merchandisers in planning store layouts to promote key lines
Working with the advertising department in order to present sales promotion
Job requirements
At least bachelor degree in Business/Marketing
4 years sales or purchasing experiences
An ability to work in a fast-paced environment where continuous innovation is desired
Exhibits strong decision making abilities
Proven analytical and quantitative skill
Exceptional software skills and knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook, and PowerPoint)
Enjoy working as a team member in a busy and creative environment
Excellent negotiation and communication skills
Strong verbal and written presentation skills
معرفی شرکت
ما در دیجیکالا به عنوان شرکتی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت میکنه، به دنبال تحقق رویای «لبخندی برای همه ایران» هستیم. در همین راستا، با بهرهگیری از فناوریهای روز دنیا و توسعه مداوم سرویسهای مبتنی بر تکنولوژی، ارزشهای خودمون رو در مشتریمحوری، اشتیاق برای تعالی، کارگروهی و نتیجهگرایی دنبال میکنیم.
در گروه دیجیکالا امکانی فراهم شده تا ما با افراد با تخصصهای متنوع در یک مجموعه فعالیت کنیم. علاوه بر این، با توجه به سرعت رشد بالا در دیجیکالا، امکان رشد و توسعه رو در مواجهه با چالشها و استفاده از برنامههای توسعه و آموزش متنوع داریم.
مهارتهای مورد نیاز
شناسایی نیاز مشتریفروش و بازاریابیMicrosoft Office اصول و فنون مذاکرهSales & MarketingFMCG